مُرسی: روابط دولت من با ایران گسترده و ممتاز خواهد بود
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان
"محمد مُرسی" نامزد جماعت اخوان المسلمون مصر تأکید كرد که پایه سیاست خارجی‌اش بر رابطه با تمام کشورهای منطقه از جمله ایران خواهد بود و تلاش مي کند روابط ممتازی با تهران داشته باشد.
به گزارش گروه بین الملل مشرق، "محمد مُرسی" نامزد جماعت اخوان المسلمون مصر و نخستين گزینه پیروز انتخابات ریاست جمهوری اين كشور، در سخناني درباره سیاست خارجی خود در صورت پیروزی در این انتخابات گفت که این سیاست، بر برقراری رابطه با تمام کشورها از جمله کشورهای منطقه و به ويژه "جمهوری اسلامی ایران" استوار است.

مرسي كه در محافل خبري از وي با عنوان نامزد مورد حمايت ايران نام برده مي شود، تأکید كرد که روابط ایران و مصر در دوران حاکمیت سه دهه‌ای حسنی مبارک، رئیس مخلوع مصر دچار بحران و مشکل شد اما به اعتقاد وي  این روابط و به ویژه روابط دیپلماتیک و استراتژیک با ایران و تمام کشورهای اسلامی در سراسر جهان باید دوباره از سرگرفته شود.

به اعتقاد مرسی، سیاست خارجی مصر در دوران مبارک، يك سیاست خارجی بیمار بوده که بر تأمین منافع رژيم اسرائیل و آمریکا متمرکز بوده است و به همین دليل وي تأکید دارد که در روابط خارجی و سیاست خارجی مصر پس از انقلاب بايد به طورکلی تجدید نظر کرد.

به گزارش مشرق، وی همچنين احتمال اجراي سناریوی حمله نظامی به ایران و سوریه از سوي آمریکا و انگلیس و رژيم اسرائیل را با توجه به شرایط حساسی که منطقه با آن مواجه است بعید دانسته و تأکید كرد که ایران کشور قدرتمندی است که در برابر این اقدامات دست بسته نخواهد بود و همین موجب می‌شود تا غرب در عملی کردن این سناریو، تأمل بسیار داشته باشند.

مرسی با بیان اینکه خواهان روابط گسترده و متمایز با ایران است، تصريح كرد: در این راه تلاش می‌کنیم، روابط خوبی با ایران و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نیز داشته باشیم.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها